H αγιουρβέδα σε συνάρτηση με τον σωματοτυπό σου θα σε βοηθήσει να ανακουφιστείς από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Η αγιουρβέδα (Ayurveda) σημαίνει «επιστήμη ζωής» και είναι μια παραδοσιακή πρακτική ιατρικής που προέρχεται από την Ινδία.

Πολλές διάσημες γυναίκες την ακολουθούν κατά γράμμα και  χρησιμοποιούν τις τροφές ως φάρμακο. Η  συγκεκριμένη εναλλακτική μέθοδος θεραπείας βασίζεται στις αρχές πέντε στοιχείων (γη, φωτιά, νερό, αέρας, χώρος) που συνδυάζονται μέσα μας για να δημιουργήσουν μια σύσταση.

Η 52χρονη Αγιουρβέδα expert Jody Vassallo ανακάλυψε τον τρόπο που η ινδική αυτή πρακτική θα βοηθήσει την ισορροπία του μυαλού, του πνεύματος και του σώματος των γυναικών που είναι σε εμμηνόπαυση. Όλα αυτά ανάλογα με τη σιλουέτα τους. Οι 3 κατηγορίες της αγιουρβεδα που καθορίζουν τον τρόπο αντιμετώπισης των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης είναι οι παρακάτω. 

 

Αέρας – χώρος (Vata)

Αδύνατη και ισχνή σιλουέτα.Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης περιλαμβάνουνάγχος, ανασφάλεια, ευαισθησία, πόνο στις αρθρώσεις, έλλειψη μνήμης, ανικανότητα συγκέντρωσης και εντερικά προβλήματα.

Ενώ οι γυναίκες αυτές είναι γεμάτεςζωντάνια, ομιλητικές και πολυάσχολες, στην εμμηνόπαυση εξαντλούνται. Η σύστασή τους είναι ξηρή, ελαφριά, κρύα και εύθραυστηκαι μπορεί να έχουν θέματα αρθρίτιδας και ακαμψίας. 

Χρειάζονταιελαφριά άσκηση, μακριές, χαλαρωτικές βόλτες στη φύση και συγκεντρωμένη κίνηση, όπως πιλάτες, γιόγκα. Ακόμη, ελαφριά βάρη για ενδυνάμωση.

Μαλακά, ζεστά φαγητά όπως σούπες, γάλα, χυμοί είναι οι τροφές που πρέπει να τρώνε. Τροφές υγρές και σιγομαγειρεμένες, σαλάτες με λάδι κτλ. Τα γλυκά γαλακτοκομικάόπως το γάλα με κάρδαμο ή κανέλα βοηθούν στον ύπνο. 

Το να γράφεις μπορεί να σε βοηθήσει με την μνήμη και την ηρεμία.Να σηκώνεσαι κάθε μέρα την ίδια ώρα και να μην παραλείπεις γεύματα. Η μουσική και ο διαλογισμόςμπορεί να είναι ευεργετικά.

 

Φωτιά – Νερό (Pitta)

 Μέτριο ύψος και βάρος με αθλητικό σώμα. Επιρρεπής στις εξάψεις, στην αϋπνία, τις καούρες, στη φαγούρα στο δέρμα και στα πεπτικά προβλήματα. 

Το περπάτημα, το κολύμπι σε ζεστό νερό και  το πιλάτες είναι πολύ βοηθητικά. Ακόμη, η γιόγκαενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, που είναι υπεύθυνο για την ξεκούραση και την επισκευή της πέψης. 

Βάλε φρέσκια μέντα σε ζεστό νερό. Βόταναόπως ο κόλιανδρος και ο μαϊντανός και φρούτα/λαχανικά όπως το αβοκάντο και το αγγούρι κάνουν καλό. Ο μάραθος και το σαφράν είναι ευεργετικά μπαχαρικά. Απέφυγε το κόκκινο κρέας, τα τυριά και το κόκκινο κρασί. Προσοχή στα σιτηρά.

Γλυκά και πικρά λαχανικάόπως η αγκινάρα, τα σπαράγγια και το παντζάρι και τα γαλακτοκομικά όπως τα φρέσκα τυριά είναι κατάλληλα. Επέλεξε γλυκά φρούτα όπως μούρα και καρπούζι.

 

Νερό – Γη (Kapha)

Μεγαλόσωμες με μεγάλους ώμους καιγοφούς. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουναύξηση βάρους, πεσμένη διάθεση και κατακράτηση υγρών.Μπορεί να αντιμετωπίσουν αναπνευστικά προβλήματα. 

Χρειάζονται να ανεβάζουν τους χτύπους της καρδιάς και να δουλέψουν τους πνεύμονές τους. Ξύπνα νωρίς και πήγαινε έναν ζωηρό περίπατο σε λόφο. Αν παίρνουν βάρος φταίει κυρίως ότι δεν κινούνται αρκετά και όχι η διατροφή τους. 

Ξεκίνα με ζεστό νερό και λεμόνι και λίγο πιπέρι καγιέν,καθώς τα μπαχαρικά είναι ωφέλιμα.

Πιες ένα smoothieμε λαχανικά, φρούτα και καρπούς. Τους αρέσουν τα γλυκά και οι υδατάνθρακες, αλλά δεν τους ταιριάζουν γιατί δεν έχουν γρήγορο μεταβολισμό. Οι κρύες, αλμυρές και ξινές τροφές δεν τους ταιριάζουν καθώς τους ερεθίζουν, επίσης. 

Προτίμησεκινόα, φαγόπυρο, καλαμπόκι.Ακόμη, τοκοτόπουλο και το ψάρι είναι καλή επιλογή, όπως και οι πικάντικες τροφές. 

Χρειάζονται παρέα για να αντιμετωπίσουν την εμμηνόπαυση. Αν ξεκινήσουν, θα δουν αμέσως το σώμα τους να αλλάζει.

Jody Vassallo

Photo by Ant Rozetsky

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Σχόλια

Προσθήκη σχολίου

keyboard_arrow_up