Ψάχνετε και εσείς έξυπνες ιδέες για σχολικά σνακ

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Είναι αναμφισβήτητα ένας από τους μεγαλύτερους “μπελάδες”. Το να ψάχνεις καθημερινά να βρεις μια έξυπνη ιδέα για σχολικό σνακ και παράλληλα η ιδέα που βρήκες να αρέσει και στο παιδί σου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Διότι το ζητούμενο δεν είναι μόνο να εμπνευστείς και να ετοιμάσεις κάτι καλό, το ζητούμενο είναι το παιδί σου να μην στο φέρει πίσω. Πάντως ανεξάρτητα από τη φαντασία που διαθέτουμε όλοι μας στο φαγητό υπάρχουν και κάποιοι συγκεκριμένοι κανόνες που δεν πρέπει να τους προσπερνάμε ή να τους ξεχνάμε. Ειδικά για τα μικρά παιδιά χρειάζεται να κρατάμε στην διατροφή τους μια ισορροπία. Έτσι λοιπόν με την κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο Φανή Πρεβέντη θα δούμε ποιο θα πρέπει να είναι το διαιτολόγιο του παιδιού και τι δεν θα πρέπει καθημερινά να λείπει από αυτό.

Όσα δεν πρέπει να λείπουν από τα σχολικά γεύματα

  • Mια μικρή μερίδα σαλάτα σε κάθε γεύμα και μαγειρεμένα λαχανικά ή χορτόσουπα
  • 2-4 φρούτα την ημέρα (ωμά, πολτοποιημένα, ή ως χυμό ή κομπόστα)
  • 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα (γάλα, τυρί, γιαούρτι, κρέμα ή παγωτό)
  • 1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια
  • 2 φορές την εβδομάδα ψάρι, 4-5 αυγά και 1-3 φορές κρέας και κοτόπουλο.
  • Ελαιόλαδο
  • Ξηροί καρποί ως σνακ.

Το δεκατιανό του σχολείου συνήθως είναι κάτι που αλλάζει πολλές φορές μέσα στη σχολική χρονιά οπότε καλό είναι να έχουμε αρκετές επιλογές έτσι ώστε να μην αγχωνόμαστε κάθε τόσο για το τι πρέπει να του βάλουμε στο τσαντάκι του φαγητού για το διάλειμμα του σχολείου. Η διατροφολογός Φανή Πρεβέντη μας δίνει ιδέες!

Δεκατιανό στο σχολείο
1 τοστ  + 1 φρούτο

2 φρυγανιές με ταχίνι με μέλι ή κακάο + 1 φρούτο

1 κομμάτι σπιτική πίτα + 1 φρούτο

Φρούτα + ξηροί καρποί

Γιαούρτι ή ρυζόγαλο (αν υπάρχει ψυγείο) + 1 φρούτο

Κουλούρι Θεσσαλονίκης + 1 φρούτο

Κριτσίνια με τυρί + 1 φρούτο

 

Μεσημεριανό

Για το μεσημεριανό γεύμα των παιδιών στο σχολείο τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα διότι καλό θα είναι οτι φαγητό και αν τρώνε να το συνοδεύουν με σαλάτα και γενικότερα με λαχανικά. Έτσι λοιπόν τα παιδιά χρειάζονται πάντα δύο μπολ μαζί τους και καλό θα είναι ένα από αυτά να μπαίνει σε φούρνο ή να είναι ειδικό και να διατηρεί το φαγητό ζεστό.  

Το ένα μπολ θα είναι για μία μικρή σαλάτα ή ένα λαδερό φαγητό (φασολάκια, αρακά, σπανακόρυζο κλπ

Το δεύτερο μπολ θα έχει το υπόλοιπο φαγητό
το οποίο θα περιέχει πηγή πρωτεΐνης + πηγή υδατάνθρακά + ελαιόλαδο ως μαγειρικό λίπος .

 

Πηγές πρωτείνης

Κρέας, αυγό, κοτόπουλο, ψάρι, τυρί, γάλα, γιαούρτι , όσπρια

Πηγές υδατάνθρακα

Ρύζι, ζυμαρικά, ψωμί, πατάτες, πλιγούρι, κινόα

 

Η διατροφολόγος μας δίνει συγκεκριμένα παραδείγματα για να ετοιμάζουμε στα παιδιά μας ισορροπημένα γεύματα.

Παραδείγματα μεσημεριανού:

 

  • Κοτόπουλο + σαλάτα + ρύζι
  • Μακαρόνια με κιμά + μικρή σαλάτα
  • Φασολάκια με πατάτες + τυρί φέτα
  • Φακές + 1 φέτα ψωμί +μικρή σαλάτα
  • Ψαρόσουπα + μικρή σαλάτα
  • Σπιτική τυρόπιτα + μικρή σαλάτα
  • Η πρωτεΐνη αποτελεί δομικό συστατικό των μυών και είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του παιδιού
  • Ο υδατάνθρακας είναι το βασικό καύσιμο του παιδιού ώστε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του σχολείου και των δραστηριοτήτων του.
  • Η σαλάτα περιέχει βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες που πρέπει απαραίτητα να υπάρχουν στο καθημερινό διαιτολόγιο όλων.
  • Η ποσότητα της πρωτεΐνης που θα καταναλώσει το παιδί είναι ίση με τη γροθιά του. Το ίδιο ισχύει και για την ποσότητα υδατάνθρακα. Η σαλάτα προτείνεται να είναι ίση με 2 γροθιές

 

nutristeps.gr

 

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Σχόλια

Προσθήκη σχολίου

mood_bad
  • Κανένα σχόλιο ακόμα.
  • chat
    Προσθήκη σχολίου
    keyboard_arrow_up