Υπέρταση και γυμναστική. Ακόμη μία φορά η άσκηση σώζει

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Κάθε χρόνο ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι παρουσιάζουν υπέρταση καθώς ο σύγχρονος τρόπος ζωής δεν συμβάλλει στο να μειωθούν τα κρούσματα αλλά να αυξηθούν. Οι πολλές και δυσάρεστες επιπτώσεις που επιφέρει η υπέρταση στην συνολική μας υγεία μπορούν να αποβούν μοιραίες εάν δεν λάβουμε μέτρα πρόληψης σωστά και έγκαιρα. Όσοι κάνουν καθιστική ζωή κινδυνεύουν 30 με 50 φορές περισσότερο να παρουσιάσουν υπέρταση σε σχέση με εκείνους που είναι σωματικά πιο δραστήριοι. Εκτός του ότι πρέπει άμεσα τα άτομα αυτά να ελέγξουν την υπέρταση στους πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλάβουν στο καθημερινό τους πρόγραμμα την άσκηση. Πάντα σε συνεννόηση με κάποιον γιατρό η άσκηση είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσει πολύ στην μείωση της υπέρτασης.

Η συστολική πίεση κοινώς η «μεγάλη» πίεση συνεχίζει να αυξάνεται καθώς ο άνθρωπος μεγαλώνει, ακολουθώντας την προοδευτική αρτηριακή σκλήρυνση, ενώ η διαστολική η «μικρή» έρχεται σε ισορροπία κατά την έκτη δεκαετία της ζωής και μετά μειώνεται. Είναι γνωστό ότι παράγοντες όπως το κάπνισμα, το στρες και η παχυσαρκία αυξάνουν την πίεση. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το ότι μόλις πρόσφατα, τα όρια της υπέρτασης μειώθηκαν και ορίστηκαν ως εξής: από 140 για την συστολική και  90 για την διαστολική, τιμές που μέχρι τώρα θεωρούνταν φυσιολογικές, περάσαμε στις τιμές 120/80 αντίστοιχα.

Τα οφέλη από την συστηματική άσκηση σε όσους υποφέρουν από υπέρταση είναι πολύ σημαντικά. Ωστόσο όλες οι πρόσφατες οδηγίες μιλούν για ένα πρόγραμμα μέτριας έντασης που να διαρκεί περίπου μισή ώρα σε καθημερινή η σχεδόν καθημερινή βάση . Προτιμότερο δε, είναι να χωρίσετε την μισή αυτή ώρα σε τρία δεκάλεπτα, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στον οργανισμό σας να ξεκουραστεί αλλά και να δεχτεί με πιο αποτελεσματικό τρόπο τα οφέλη. Εάν ωστόσο πάσχετε από σοβαρή υπέρταση, ένας ιατρικός έλεγχος για το πράσινο φως από τον  γιατρό σας είναι απαραίτητα για να ξεκινήσετε, πάντα υπό τις οδηγίες του. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζετε ότι θα πρέπει να σταματήσετε και να ζητήσετε ιατρική βοήθεια αμέσως εάν :

  • Νιώσετε αδιαθεσία.
  • Ζαλιστείτε
  • Νιώσετε πόνο στο χέρι, το σαγόνι τον ώμο ή τον αυχένα.

 

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Σχόλια

Προσθήκη σχολίου

mood_bad
  • Κανένα σχόλιο ακόμα.
  • chat
    Προσθήκη σχολίου
    keyboard_arrow_up