Τηλεργασία: Οι διατάσεις μειώνουν τα προβλήματα στον αυχένα έως και 40%.

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Πόσες φορές δεν έχετε παραπονεθεί για τον πόνο του αυχένα σας, της μέσης, των ώμων και των καρπών σας;

Είναι σύνηθες φαινόμενο για τους περισσότερους από εμάς να υποφέρουμε στα συγκεκριμένα σημεία του σώματός μας εξαιτίας των ωρών που βρισκόμαστε μπροστά στον υπολογιστή. Τους τελευταίους μήνες η κατάσταση έχει παραγίνει αφού μια μεγάλη μερίδα εργαζομένων κάνουν τηλεργασία και δουλεύουν τελικά περισσότερες ώρες από το σπίτι απ’ ό,τι δούλευαν  όταν πήγαιναν στο γραφείο.

Ο  δρ. Αντώνης Αγγουλές, χειρουργός-ορθοπαιδικός μας εξηγεί πόσο σημαντικό είναι το διάλειμμα όταν κάνουμε δουλειά μπροστά σε υπολογιστή.  «Το 50% των ενηλίκων έχει προβλήματα στον αυχένα, όταν δουλεύει πάνω από 4 ώρες στο γραφείο χωρίς διάλειμμα, το 55% αντιμετωπίζει προβλήματα στους ώμους και μέχρι 70% υποφέρει από τη μέση».

Και επειδή όταν δουλεύουμε από το σπίτι μας σίγουρα δεν έχουμε ούτε την κατάλληλη καρέκλα και ορισμένες φορές ούτε γραφείο, αναγκαζόμαστε να δουλέψουμε είτε καθισμένοι στον καναπέ, είτε σε κάποιο τραπέζι ακόμα και στον καναπέ γεγονός που επιβαρύνει το μυοσκελετικό μας. «Όσο περισσότερες ώρες εργάζεται κανείς σε τέτοιες συνθήκες, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να αναπτύξει κάποια προβλήματα, κυρίως  στον αυχένα, τη μέση, τα άνω άκρα. Δεν είναι και η καλύτερη εργασία, η τηλεργασία. Είναι πολλές οι ώρες, οι άνθρωποι ξεχνιούνται στο γραφείο τους και υιοθετούν μία κακή στάση. Είναι σκυφτοί μπροστά. Το κεφάλι πέφτει μπροστά. Οι ώμοι αναγκάζονται κι αυτοί να γέρνουν μπροστά. Οι μύες της πλάτης διατείνονται. Είναι αυτό που λέμε μία κακή εργονομία».

Τα διαλείμματα όταν δουλεύουμε σε ένα γραφείο, είτε αυτό είναι στο σπίτι μας, είτε στο χώρο εργασίας μας είναι επιβεβλημένα τονίζει ο κ. Αγγουλές, κι αν όχι κάθε μισή ώρα, τουλάχιστον κάθε μία μιάμιση ώρα πρέπει να σηκωνόμαστε, να ξεπιανόμαστε και να κάνουμε κάποιες διατάσεις. Επίσης πρέπει να έχουμε σωστή στάση σώματος, και  καλή φυσική κατάσταση αν θέλουμε να μην αποκτήσουμε  μυοσκελετικά προβλήματα.

Η σωστή ενημέρωση κάθε εργαζόμενου για το πώς θα πρέπει να κάθεται και πώς θα πρέπει να δουλεύει είναι ένα βασικό μέτρο πρόληψης όπως μας εξηγεί ο κ. Αγγουλές. Υπάρχει αυτή η ωραία ελληνική λέξη εργονομία, από το έργο και τους νόμους. Θα πρέπει να εργαζόμαστε, λέει ο χειρουργός κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να έχουμε την μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Δηλαδή να εργαζόμαστε με τις λιγότερες κινήσεις και με την καλύτερη στάση. «Πρέπει καταρχήν να υιοθετήσουμε μία σωστή στάση (αυτό καλό είναι να γίνεται και από την παιδική ηλικία). Δεν θα πρέπει το κεφάλι και οι ώμοι να γέρνουν μπροστά. Να μην πέφτει μπροστά το κέντρο βάρους του σώματός μας, όταν καθόμαστε στην καρέκλα, η οποία θα πρέπει να έχει ένα σωστό ύψος. Τα πόδια μας να ακουμπάνε καλά στο έδαφος. Υπάρχει ο λεγόμενος κανόνας των 90 μοιρών, της ορθής γωνίας. Δηλαδή τα γόνατα πρέπει να είναι σε ορθή γωνία. Όπως και τα χέρια, οι αγκώνες μας. Και καλό είναι να ακουμπάνε στα μπράτσα της καρέκλας. Η οποία είναι συνήθως με ροδάκια και αυτό επιβαρύνει τον κορμό, γιατί κάνουμε συνέχεια στροφές. Δίνουμε συνέχεια φορτία».

Σύμφωνα με τον γιατρό οι διατάσεις μειώνουν τα προβλήματα στον αυχένα έως και 40%.

Πολύ σημαντικό για να προλάβουμε μυοσκελετικά προβλήματα εξαιτίας της  τηλεργασίας, λέει ο κ. Αγγουλές είναι να έχουμε καλή φυσική κατάσταση και σωστό βάρος. Υπογραμμίζει όμως ότι οι διατάσεις και οι ασκήσεις μειώνουν τα προβλήματα στον αυχένα σε ένα ποσοστό έως και 40%, καθώς επίσης στα χέρια και ειδικά στο χέρι που επικρατεί (π.χ το δεξί για τον δεξιόχειρα) οι διατάσεις μπορεί να μειώσουν τα προβλήματα σε ποσοστό έως και 20%. Τα μυοσκελετικά πονάκια που όταν ξεκουραστούμε, περνάνε, δεν θα πρέπει να μας ανησυχήσουν, αναφέρει ο ορθοπεδικός. Επισημαίνει ωστόσο ότι αν έχουμε ένα πόνο σε ηρεμία, ξαπλώνουμε και πάλι πονάμε, αν έχουμε κάποια μουδιάσματα στα χέρια, ή ακόμη μυϊκή αδυναμία, διαταραχή της αισθητικότητας, κάποιο αίσθημα βελόνων στα πόδια ή στα χέρια, τότε θα πρέπει να πάμε στο γιατρό μας, γιατί μπορεί πχ να έχουμε δισκοπάθεια. Να έχει γίνει μία μεγαλύτερη βλάβη.

Κάτι άλλο που αρκετοί κάνουμε και είναι επίσης πολύ κακή εργονομία, είναι να μιλάμε στο τηλέφωνο στηρίζοντας το με το μάγουλο στον ώμο. Σύμφωνα με τους ειδικούς είναι απαγορευτικό.

 

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Σχόλια

Προσθήκη σχολίου

mood_bad
  • Κανένα σχόλιο ακόμα.
  • chat
    Προσθήκη σχολίου
    keyboard_arrow_up