Πώς μπορεί να προληφθεί η οστεοπόρωση με τη διατροφή?

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Αν υπάρχει κάτι που ταλαιπωρεί και κυριολεκτικά “βασανίζει” τους ανθρώπους μεγαλώνοντας αυτό είναι η οστεοπόρωση. Η βασικότερη αρχή στην αντιμετώπιση της και στην αντιμετώπιση  των δραματικών για το ανθρώπινο σώμα συνεπειών της, είναι η πρόληψη.  Στόχος της πρόληψης είναι δύο πράγματα. Το ένα να δημιουργηθεί υψηλή οστική μάζα στα πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου και το δεύτερο η  λιγότερη οστική απώλεια κατά την περίοδο της εμμηνόπαυσης.

Για το σκοπό αυτό η άσκηση και η σωστή διατροφή αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα.

Η άσκηση πρέπει να περιλαμβάνει την άρση  μέτριου βάρους  για την ενδυνάμωση του κορμού και των κάτω άκρων  ενώ ενθαρρύνεται επίσης η εκπαίδευση της ισορροπίας για την πρόληψη των πτώσεων ιδιαίτερα στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Σύμφωνα με τον ορθοπεδικό Αντώνιο Αγγουλέ “Το ασβέστιο αποτελεί απαραίτητο συστατικό για την αύξηση και την ανάπτυξη του σκελετού. Η συνιστώμενη καθημερινή δόση είναι τα 1000 mg για τις ηλικίες 19-50 έτη  και τα 1200 για τις μεγαλύτερες ηλικίες ενώ  η μέγιστη επιτρεπτόμενη δόση είναι 2500 mg καθημερινά. Η πρόσληψη των συνιστώμενων αυτών δόσεων μειώνει την οστική απώλεια και αυξάνει την οστική πυκνότητα στην οσφυϊκή μοίρα αλλά δεν μπορεί να προλάβει τη σχετιζόμενη με τα οιστρογόνα οστική απώλεια”.

Σημαντική και απαραίτητα βιταμίνη στην πρόληψη της οστεροπόρωσης είναι η  βιταμίνη D.  Ο λόγος ειναι οτι μεγιστοποιεί την εντερική  απορρόφηση του Ca. Επίσης η έκθεση στον ήλιο για 10 – 15 λεπτάβ τουλάχιστον   δύο φορές εβδομαδιαίως  είναι απαραίτητη  για το σχηματισμό του απαραίτητου μεταβολίτη. Η συνιστώμενη καθημερινή δόση της βιταμίνης D είναι 400 IU για τις ηλικίες 51-70 και 600 IU  για τις μεγαλύτερες ηλικίες. Βιταμίνη D όμως μπορούμε να πάρουμε και από τις τροφές όπως τα γαλακτοκομικά προιόντα, τα δημητριακά, ο  κρόκος του αυγού και τα λιπαρά ψάρια.

Οι ειδικοί συμβουλεύουν να περιορίζουμε την υπερβολική κατανάλωση καφέ και τσαγιού καθώς και την μεγάλη κατανάλωση αλατιού.  Η  κατανάλωση αλατιού αυξάνει την ποσότητα του  ασβεστίου  το οποίο αποβάλλεται με τα ούρα και γι’ αυτό πρέπει να περιορίζεται.

Όσο για το κάπνισμα είναι γνωστό ότι κάνει κακό στην υγεία του ανθρώπου γενικότερα. Ειδικότερα τώρα στο θέμα της οστεοπόρωσης προκαλεί  βλαβερές συνέπειες στην  σκελετική οστική υγεία και γι’αυτό συστήνεται η διακοπή του ενώ η κατανάλωση αλκοόλ πρέπει να περιορίζεται και να μην ξεπερνάει τα δύο ποτά ημηρεσίως.

orthotrauma.gr

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Σχόλια

Προσθήκη σχολίου

mood_bad
  • Κανένα σχόλιο ακόμα.
  • chat
    Προσθήκη σχολίου
    keyboard_arrow_up