Διαλογισμός. Αναζητώντας την εσωτερική γαλήνη.

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Ανέκαθεν οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τον διαλογισμό με σκοπό να αντλήσουν  περισσότερη γνώση κυρίως θρησκευτική. Στις μέρες μας ο διαλογισμός είναι ένα εργαλείο για να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την ψυχική πίεση στην οποία μπορεί να βρισκόμαστε  με σκοπό την καλύτερη ποιότητα ζωής μας. Για να επιτευχθεί ο διαλογισμός, απαιτούνται δύο βασικές προϋποθέσεις. Το να μην διαταράξει τίποτα την συγκέντρωση της προσοχής μας σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο καθώς και να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ένα είδος διπλής προσοχής με το ένα σκέλος της να κατευθύνεται προς το αντικείμενο που παρατηρούμε (εσωτερικό ή εξωτερικό) και το άλλο προς εμάς ως παρατηρητές. Να μην μείνουμε δηλαδή απλώς θεατές προς το αντικείμενο αλλά να έχουμε πλήρη συνείδηση του τι κάνουμε. Αυτό είναι και το σημείο κλειδί σε όλη την διαδικασία του διαλογισμού : ο εσωτερικός παρατηρητής.

Τα οφέλη από αυτό το μυστικιστικό ταξίδι συγκέντρωσης και παρατήρησης είναι σημαντικά καθώς μπορούν πραγματικά να μας απαλλάξουν από καταστάσεις ιδιαίτερα δυσάρεστες δίνοντας μακροχρόνια αποτελέσματα. Αν ασκούμε τον διαλογισμό σε καθημερινή βάση μπορούμε να φέρουμε τα επίπεδα των ορμονών μας όπως και άλλων χημικών ουσιών στο σώμα μας σε μία ισορροπία, να αναπνέουμε καλύτερα, να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στην εργασία μας, να έχουμε καλύτερη σχέση με τους γύρω μας.

Διαλογισμό μπορεί να κάνει ο οποιοσδήποτε καθώς δεν απαιτούνται ιδιαίτερες σωματικές ικανότητες. Βρίσκουμε ένα ήσυχο δωμάτιο και αφού σιγουρευτούμε ότι δεν θα μας ενοχλήσει κανείς κάνουμε τα ακόλουθα :

  • Καθόμαστε σε μία αναπαυτική θέση. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες υποδείξεις για το ποια θέση μπορεί να είναι η πιο βολική για τον καθένα. Το ζητούμενο είναι να αισθανόμαστε άνετα.
  • Κλείνουμε τα μάτια και χαλαρώνουμε τους μύες του σώματος μας εστιάζοντας σε κάθε ένα μυ ξεχωριστά ξεκινώντας από τα πόδια.
  • Αρχίζουμε να αναπνέουμε αργά και σταθερά ενώ επαναλαμβάνουμε το μάντρα μας. Μπορεί να είναι το παραδοσιακό ‘’Ομ’’ η μία άλλη λέξη που μας είναι αγαπητή.
  • Κάθε φορά που πιάνουμε τον εαυτό μας να ‘’ταξιδεύει’’ παραμένουμε ήρεμοι και επιστρέφουμε στην λέξη η το αντικείμενο εστίασης μας.
  • Μετά από 15 – 20 λεπτά , σταματάμε να διαλογιζόμαστε και καθόμαστε για λίγο ήσυχα πριν επιστρέψουμε στην καθημερινότητα μας.

Της Έλενας Πλαϊνάκη

Σας ικανοποίησε; Αν Ναί! Κοινοποιήστε μας και στους φίλους σας.

Σχόλια

Προσθήκη σχολίου

keyboard_arrow_up